Regulament

Regulament

Conditii generale

Concursul este organizat de Asociatia Secular-Umanista din Romania, cu sediul in Bucuresti, sector 3, str. Gh. Petrascu nr. 53, Cod de inregistrare fiscala RO 26661448.

Participantii la Concurs sunt obligati sa respecte termenii si conditiile prezentului Regulament oficial al Concursului (“Regulamentul oficial”). Regulamentul oficial este disponibil oricarei persoane interesate, pe site-ul concursului, www.darwinday.ro, in perioada de desfasurare a Concursului.

Juriul concursului este alcatuit din:

  • Conf. Univ. Dr. Alexandra Simon Gruita, Facultatea de Biologie a Universitatii din Bucuresti
  • Cercetator Stiintific – Paleontologie Dr. Dan Grigore, Institutul Geologic al Romaniei
  • Cristian Lascu, geolog, National Geographic Romania
  • Cristian Roman, scriitor de stiinta
  • Ancuta Becherescu, profesor de biologie, consultant științific al concursului
  • Liliana Voicu, vicepresedinte Asociatia Secular-Umanista din Romania
  • Toma Patrascu, director marketing System Plus

Modalitate de participare

La concurs pot participa scoli generale si licee din mediul rural si urban. Fiecare institutie de invatamant participanta poate inscrie in concurs o echipa formata din minim 5 elevi si un profesor. O institutie scolara poate inscrie o singura echipa in concurs. Profesorul coordonator al fiecarei echipe va completa un formular pentru inscrierea in concurs, disponibil pe siteul www.darwinday.ro.

Fiecare echipa va realiza un material expozitional care trebuie sa acopere cel putin urmatoarele subiecte:

  • istoria elaborarii teoriei evolutiei si contributia lui Charles Darwin
  • principalele elemente ale teoriei
  • dovezile stiintifice care o valideaza, atit cele descrise initial de catre Darwin, cat si cele descoperite ulterior
  • descrierea evolutiei omului si a cel putin inca unui organism viu
  • importanta teoriei evolutiei in cadrul biologiei
  • implicatii directe ale teoriei evolutiei in viata de zi cu zi

Pentru jurizare, echipele trebuie sa furnizeze organizatorilor:

A. fotografii de ansamblu, datate, certificand

inaugurarea expozitiei
pastrarea expozitiei minumum 10 saptamini de la inaugurare ( ATENTIE: poza de la inaugurare trebuie trimisa in max 2 zile lucratoare de cind a fost facuta; daca, din motive obiective, acest lucru nu este posibil, trebuie anuntati de urgenta organizatorii concursului si urmate instructiunile acestora. Va fi luata in calcul ca data de inaugurare a expozitiei data de primire a fotografiilor de certificare, minus, eventual, doua zile lucratoare (daca se solicita de catre concurent). Pentru certificarea datarii, in poza finala trebuie sa figureze, de o maniera vizibila, un ziar de circulatie nationala, aparut in ziua efectuarii fotografiei. Alternativ, se poate folosi o copie scoasa la imprimanta dupa un articol aparut intr-o publicatie nationala in acea zi.)

B. fotografii care sa certifice indeplinirea cerintelor legate de spatiul minim de expunere – min. 5 mp si min. 4 m liniari afectati expozitiei. (De ex., in fotografie se poate include imaginea unei masuratori cu o ruleta / metru etc.)

C. un fisier cu textele si fotografiile folosite in expozitie, precum si cu indicarea principalelor subiecte abordate fotografii detaliate ale tuturor panourilor / exponatelor; trebuie sa fie lizibile toate textele afisate dovada activitatilor de promovare a expozitiei (afise, newslettere, articole postate pe site-ul scolii sau publicate in revista acesteia, desfasuratorul sesiunilor de comunicari, lista referatelor prezentate si a participantilor, fotografii etc.), impreuna cu o scurta descriere a acestora.

ATENTIE: informatiile legate nemijlocit de expozitie (foto de la inaugurare, foto de certificare a cerintelor de spatiu, lista si descrierea panourilor / exponatelor, fotografii detaliate ale panourilor / exponatelor) trebuie trimise in termen de max. 2 zile lucratoare de la inaugurare; daca, din motive obiective, acest lucru nu este posibil, trebuie anuntati de urgenta organizatorii concursului. In caz contrar, concurentul poate fi descalificat. Restul informatiilor necesare trebuie sa ajunga la organizatori cel mai tirziu pina pe 13 mai 2012.

Toate materialele pentru jurizare vor fi expediate pe una din urmatoarele adrese de email [email protected] , [email protected] sau [email protected] .

Calendarul de desfasurare a Concursului

12 februarie – 11 martie: inscrierea scolilor/liceelor participante
12 martie – 22 mai: realizarea si expunerea materialelor expozitionale in scoli si promovarea lor
13 mai: ultima zi in care scolile pot trimite organizatorilor materialele pentru jurizare
14-20 mai: jurizarea proiectelor
22 mai: De Ziua Mondiala a Diversitatii Biologice, vor fi anuntati castigatorii concursului
1 iunie: Festivitate de premiere

Conditii de participare

Organizatorii concursului nu isi asuma responsabilitatea privind eventuale incalcari ale dreptului de autor, in cazul materialelor expuse in scolile/liceele participante. Responsabilitatea revine in mod exclusiv profesororului coodonator din fiecare scoala. Participantii la concurs sunt de acord ca materialele inscrise in concurs sa fie facute publice si folosite, cu mentionare autorilor, in materiale electronice sau tiparite de catre Organizatori fara nici un fel de plata aferenta, acord valorand cesiunea drepturilor patrimoniale corespunzatoare catre Organizatori pentru intreaga perioada de protectie a acestora.

Nu pot participa la concurs angajatii / membrii System Plus, Gemini SP, GMN Distributie, Underweb, Institutul Geologic al Romaniei, National Geographic, Asociatia Secular-Umanista din Romania, rudele lor pâna la gradul doi inclusiv, precum si orice alte persoane care au legatura directa cu acest concurs.

Premii

5 x Premiul I: diploma de merit, un laborator de informatica, un abonament pe un an la revista National Geopraphic si un exemplar din ”Originea Speciilor” de Charles Darwin, pentru biblioteca scolii/liceului.
Premii pentru toate echipele din scolile/liceele participante: o vizită gratuită la Muzeul de Geologie Bucuresti, diploma de participare
In plus, primii zece profesori care vor trimite fotografii de la inaugurare vor primi cate un memory stick de 2GB cu Intel AppUp preinstalat si Intel Edcucation content. De asemenea, toti profesorii de la institutiile participante vor putea participa gratuit la cursul online Intel Teach.

Criterii de jurizare:

  • Coerenta prezentarii
  • Atractivitatea prezentarii
  • Acuratetea stiintifica
  • Gradul de adecvare a comunicarii in raport cu publicul tinta (elevi de gimnaziu / elevi de liceu)
  • Modalitatile de diseminare a informatiilor in rindul elevilor
  • Gradul de implicare a elevilor
  • Gradul de abordare multidisciplinara

Juriul poate solicita, prin intermediul organizatorilor, informatii suplimentare, pertinente, legate de participarea la concurs. In cazul in care un concurent nu ofera, intr-un termen rezonabil, raspunsurile necesare, poate fi descalificat.

Un concurent poate fi descalificat in cazul in care:

  • nu respecta conditiile legate de spatiul minim de expunere (min. 5 mp si minimum 4 m liniari)
  • nu respecta conditiile legate de durata minima de expunere (min. 10 saptamini de la inaugurare, in intervalul de derulare a concursului)
  • nu respecta conditiile legate de trimiterea la timp a informatiilor necesare validarii participarii in concurs sau informarii corespunzatoare a juriului (v. mai sus)
  • nu amplaseaza expozitia intr-un spatiu corespunzator ca acces si vizibilitate din partea elevilor
  • incearca sa induca in eroare juriul privind indeplinirea conditiilor obligatorii de participare
  • materialele prezentate in expozitie, fie ele texte, imagini, machete etc. contin erori flagrante de natura stiintifica, fiind de natura a distorsiona prezentarea corecta a teoriei evolutiei

Acordarea premiilor

Vor fi premiate cele mai bine clasate 2 scoli/licee din mediul urban si 2 scoli/licee din mediul rural. Cel de-al cincelea laborator va fi oferit ca premiu special al juriului. Castigatorii concursului vor fi decisi prin vot de catre un juriu, pe baza prezentarilor inscrise in concurs. Se va urmari in special corectitudinea informatiilor si creativitatea proiectelor. Juriul va descalifica, pe baza dovezilor concrete, institutiile scolare care nu vor respecta regulile privind dimensiunile materialelor expuse si timpul de expunere. Scolile castigatoare vor fi anuntate telefonic si prin intermediul emailului. Lista cu castigatorii concursului va fi de asemenea publicata pe site-ul www.darwinday.ro. Decizia organizatorilor in orice privinta este finala si legala pentru toti participantii. Orice corespondenta cu organizatorii care nu are legatura stricta cu concursul nu va fi luata in considerare.

Inscrierile care nu corespund acestor reguli si conditii vor fi descalificate. Profesorii coordonatori vor primi, la cerere, adeverinte pentru realizarea de activitati extracurriculare.

Predarea premiilor

Acordarea premiilor se va realiza in cadrul unui eveniment public, ce se va desfasura pe 1 iunie la Bucuresti. Participarea la Concurs constituie acordul potentialilor castigatori referitor la faptul ca numele scolii, localitatea in care activeaza si materialele expozitionale inscrise in concurs pot fi facute publice de catre Organizatori, fara nici un fel de plata aferenta. Intrarea in posesia premiilor poate fi realizata prin urmatoarele metode: prin participarea la festivitatea de premiere sau prin curierat.

Acord de principiu

Participarea la concurs presupune ca participantul a acceptat in totalitate conditiile prezentului regulament si eventualele decizii ulterioare ale organizatorilor.

FOARTE IMPORTANT! Cele 5 laboratoare de informatica vor fi donate castigatorilor cu conditia expresa ca acestea sa fie folosite direct si nemijlocit de catre elevi in cadrul procesului educativ. Scolile castigatoare trebuie sa asigure functionarea laboratoarelor si accesul elevilor la acestea in maximum 30 de zile de la primirea donatiei. Se interzice specific acordarea echipamentelor IT din donatie spre folosinta exclusiva a unei anumite persoane, chiar daca aceasta este cadru didactic in respectiva scoala. Echipamentele donate nu pot fi instrainate mai devreme de cinci ani de la data primirii de catre castigator. In cazul in care una sau mai multe dintre aceste conditii nu sunt indeplinite, organizatorul concursului este indreptatit sa revina asupra donatiei, iar unitatea scolara in culpa va suporta toate daunele provocate.